
ЗАРЕЖДАНЕ...
Готвят промени във "Вайбър" | ||||||
| ||||||
"Показателят ни за успех не е колко време прекарват потребителите в приложението, а дали могат да се покрият най-важните и конкретни сценарии в живота им – да могат да ги свършат по-бързо и още по-добре“, коментира Райков. Той посочи, че компанията има бизнес офис у нас, в който се вземат решенията за нейната стратегия и работят 26 човека. "Поне една трета от хората заемат глобални позиции, които отговарят за няколко континента или за целия свят“, изтъкна Райков. Според него за заемането на по-висш пост са необходими много работа и последователност. Той посъветва постъпващите на пазара на труда много внимателно да се изберат първите работни места – най-вече не за коя компания ще работят, а за кои хора ще работят, кои ще са техните ментори. "Трябва да се научиш и да дадеш и след това да очакваш да вземеш. Длъжни сме колкото повече ресурси придобиваме – дори под формата на знания и контакти, да ги даваме обратно там, където сме започнали“. Райков коментира и бизнес модела зад приложения като Viber. Той посочи, че крайните потребители не плащат нищо от гледна точка на пари, но това, което те генерират като време, което прекарват в приложението, като навици да търсят информация се превръща в много ценен ресурс. Така бизнесът плаща за различни услуги, стана ясно от разговора. Гостът посочи, че главният бизнес на Viber е с комуникационни услуги – има много допирни точки с телеком сектора. "Ние предоставям услуга с по-голяма добавена стойност. Можем да предоставим информацията за по-добри цели. СМС-ът, например, не е добър инструмент за промоционални цели." |