ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Глобиха 8 таксиметрови фирми в Пловдив - били прекалено евтини!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:34 / 23.01.2012Коментари (111)19523
© Plovdiv24.bg
Комисията за защита на конкуренцията установи нарушения на чл. 29 от ЗЗК и наложи санкции на 8 дружества, предлагащи таксиметрови услуги в Пловдив, както следва: "Радио-Интер такси" ЕООД - 1500 лв., "Бига-Такси-Комерсиал" ЕООД - 2280 лв., "Бига-Комерсиал" ЕООД - 31290 лв., "Европа 1" ООД - 7560 лв., "Елма" ООД - 17150 лв., "Егед-транс-груп" ЕООД - 360 лв., "Транспортна компания лидер" ООД - 1170 лв. и "Виайлет" ООД - 1020 лв. КЗК постанови прекратяване на нарушенията. Решението за прекратяване подлежи на незабавно изпълнение.

Производството установи, че ответните дружества предлагат от февруари 2011 г. промоционална тарифа за превоз на пътници от точка до точка. Част от тях предлагат фиксирана максимална цена на превоза от 3 лв., а други отстъпка от таксата над 5 лв. - най-често 20%.

КЗК счита, че определянето на "таван" и отстъпка от крайната цена на превоза противоречат на нормативните изисквания и поставят в неравностойно положение останалите превозвачи на пазара, които стриктно съблюдават правилата за формиране и определяне на цената на таксиметровата услуга.

С определянето на таван ответните дружества си осигуряват по непозволен начин пазарно предимство пред своите конкуренти, което води до изкривяване на търсенето и пренасочване на потребителите към техните услугите, което противоречи на добросъвестната търговска практика.

От друга страна, търсенето на различни начини и възможности за определяне на крайната цена на таксиметровата услуга противоречи на предвидените нормативни изисквания за определяне на таксата - на база показанията на таксиметровия апарат, цените на един километър (дневна/нощна), престоя и първоначалната такса. Законодателят е предвидил възможност за предлагане на т. нар. договорена отстъпка, но при съблюдаването на определен ред за осчетоводяването й. Ответните дружества не са предоставили доказателства, че са спазили този ред.

При определяне на санкциите Комисията е взела под внимание тежестта на нарушението, продължителността му до момента от 11 месеца и икономическото състояние на ответните дружества.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Александров77
премахни филтъра

+7
 
 
Забранете тогава сайтовете за колективно пазаруване,и там се предлагат стоки под себестойност.По принцип проблема с липсата на достатъчно работа за такситата е доста комплексен.Първо държавата задължи таксиджиите да регистрират за таксита коли под 10 години,в което по принцип имаше известен резон.Какво стана? Авто парка в жълто се напълни с всевъзможни боклуци,подобия на автомобили.Съмнинелни Шевролети,Дачии и т.н. боклуци.Естествено хората купуват коли за що годе поносима цена,в техните възможности.Немислимо е да видим такси ново Ауди,Мерцедес или Бмв,та дори и японски,френски и италиански коли липсват.С оскъпяването от лизинга и тежката финансово поддръжка,те са недостъпни за таксиметрови услуги.Спорно е дали добре поддържан Мерцедес,124-ка,на 20 години,не е по-сигурен и комфортен от две годишни Деу Матиз или Дачия Сендеро например.Евтините марки нови автомобили са ужасни,тракащи отвсякъде и с отвратителна возия.Та веднъж им го нахакаха на бакшишите със скапани,но нови и скъпи коли.Трябваше да се потърси по-разумно решение,и по-практично.Сигурноста на пътника,комфорта му и безопасноста на другите участници в движението,не се гарантира от прясната година на производство на дадения автомобил.Даже по разумно би било за таксита да се отсяват автомобили с определен минимален вътрешен обем на купето.Сигурно всеки се е мъчил да седне отзад в Деу Тико...Но в типично български стил нашия малоумен законодател отново е сътворил безумие. Другият и основен проблем,липсата на клиенти,е породен от факта,че броя на такситата е огромен.Същевременно и самата услуга идва скъпа на обикновения човек.Няма лошо между фирмите да има силна конкуренция,печели потребителя.Но това е едната страна на медала.Ниската цена неизменно притиска шофьорите да спестяват разходите по поддръжка и сигурност.Едва ли има такси с нормален грайфер гуми...Нужно е компенентните органи да намерят справедливо решение за този бранш.С глоби проблемите още се задълбочават.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Великден 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Хороскоп за деня
Спартак (Пд) в Трета лига, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: