ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Европейският център за транспортни политики иска оставките на пътните шефове | ||||||
| ||||||
"Очакванията на Европейския център за транспортни политики, че новите ръководства на Агенция "Пътна инфраструктура" и на принципала Министерство на регионалното развитие и благоустройството са експертни и активно ангажирани и с обезпечаване на безопасността на пътищата бяха опровергани преди дни. И това ни провокира да поискаме оставки. Европейският център за транспортни политики е неправителствена организация, в чийто състав влизат експерти, ангажирани в различни сектори от сферата на транспорта. Досега сдружението е извършило десетки професионални инпекции по пътищата на България с единствена цел подобряване на безопасността на движението и в нито един от тези случаи не я е застрашило! Агенция "Пътна инфраструктура" обаче се опита да внуши, че се е случило именно това при изследването на ЕЦТП за качеството на новоположената маркировка в новоремонтирания участък на АМ "Тракия" между 160-я и 180-я километър. И го направи вместо да вземе отношение по проблема, за който сигнализираме от месец насам, и още по-нелепо - чак сега, във връзка с репортажа на BTV по темата (https://btvnovinite.bg/bulgaria/eksperti-markirovkata-po-novija-uchastak-ot-trakija-kraj-stara-zagora-e-opasna.html) обяви, че тепърва ще извърши собствено измерване на качеството на маркировката. Това поведение, както и опитите за внушение, че изследванията на ЕЦТП са "нелигитимни", показват няколко неща - нежелание за реално действие, въпреки задълженията и правомощията; неглижиране на проблеми, касаещи живота и здравето на гражданите на Република България, дори и когато за тях е сигнализирано; опит да се ограничи правото на неправителствения сектор да извършва независими проверки на състоянието на пътната инфраструктура. Оправданието, че този ремонт е извършен при предходно ръководство и настоящото не носи отговорност, няма да направи пътя по-безопасен. Не може да бъде и застраховка за удобно бездействие. Чудим се тогава защо АПИ публично оповести, че се влагат некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Нова Загора. И питаме: Какво е предприето по този повод. Не сме спирали и няма да спрем да правим инспекции на участъци, за които сме сигнализирани за проблем, сами сме установили такъв, или е настъпило поредното пътно-транспортно произшествие, показващо, че има дефицит в инфрактруктурата. Например, след последната ни инспекция - на мястото на тежката катастрофа с петима загинали край село Микре, на база професионална експертиза направихме констатации и излязохме с препоръки. Материалите бяха изпратени на АПИ, но и до днес те не са разгледани. Впрочем, поканихме АПИ заедно да извършим инспекцията. Отговор нямаше. Ние от ЕЦТП настояваме за незабавна подмяна на маркировката на АМ "Тракия" гаранционно от фирмата-изпълнител. Настояваме и за оставка на председателя на АПИ и на ресорния зам. министър, отговарящ за агенцията заради това, че в рамките на месец не предприемат нищо по темата, респективно за гарантиране на безопасността на преминаващите. Припомняме, че задължение на всяка държавна институция е да работи в полза да обществото и да гарантира опазването живота и здравето на населението", пишат от центъра. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Наричат го "плод на паметта"
10:37 / 17.04.2024
Важни съвети при плащане с карта онлайн
14:19 / 17.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1543) | 16% | |
Спас Гърневски (1340) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (915) | 10% | |
Славчо Атанасов (2476) | 26% | |
Иван Тотев (2453) | 26% | |
Здравко Димитров (833) | 9% |