ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: Представете си 1000 камиона да пътуват от Украйна до Варна и да се наредят на опашка пред пристанището | ||||||
| ||||||
"Няма изградена инфраструктура първо за превоза на зърното по суша от Украйна до Варна. Преди Варна е Констанца – десет пъти по-голямо пристанище с инфраструктура, която отговаря на изискванията. Ние нямаме изградена инфраструктура за реекспорт. Това зърно трябва да се съхрани за известно време тук, да се сложи в бази, след това да се товари. Пристанище Констанца има такава инфраструктура за около 3 милиона тона. Пристанище Варна е за около 200 хиляди тона, което не достига и при износа на нашата произведена продукция", поясни Костадинов в предаването "Преди всички". Опашките на пристанището през лятото са километрични, наредени с камиони, описа ситуацията той, като я нарече "трудна борба". Ако пристанището се натовари допълнително с реекпорт, това ще е пагубно за нашия износ, подчерта Костадин Костадинов. "Отделно може да срази и нашата цена, българската, която няма да отговаря на тези изисквания, понеже оттам ще дойде евентуално по-евтина пшеница." Нашето пристанище е изградено за износ, а не за реекспорт, уточни той. "Представете си 1000 камиона да пътуват от Украйна до Варна и да се наредят на опашка пред пристанището." Няма технически препятствия зърното, което идва от Украйна, да се товари на Пристанище Варна. Въпросът е дали е рентабилно, коментира пред БНР инж. Дойчин Ников, Клъстер "Черноморска икономическа зона". Като основен проблем той открои наземната логистика до България. Железопътният транспорт би преминавал през 13 гранични пункта, европейската инфраструктура не е подготвена за такива мащабни превози, допълни Ников. За количество от 1 милион тона например ще бъдат необходими около 19-20 хиляди жп вагона. Откъде ще дойдат тези вагони, попита Ников и уточни, че европейските пристанища използват основно контейнери. По думите му преди войната Украйна е изнасяла 6 милиона тона зърно през пристанища, а сега всичко е блокирано. "Опитите за интервенция, превоз към Варна, за мен са малко абстрактни", отбеляза Дойчин Ников. В Констанца има изградени оперативни и високоефективни мощности, ние нямаме модерни такива, подчерта Дойчин Ников. "За мен възможностите за реален експорт на жито са държави, които имат пряка граница с Украйна – Полша и Румъния, които имат високоефективни жп логистични коридори, имат изградени пристанищни мощности за бързо товарене и силози по пристанищата." |
Още по темата: | общо новини по темата: 4443 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/741 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 05.05.2022 г.
0
Aнонимен
на 05.05.2022 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
08:18 / 28.04.2024
На 70 една от най-големите ни певици не спира да пее и твори
08:12 / 28.04.2024
След "Капките" Геро остава на екран Рачков пада
15:44 / 28.04.2024
Шофьорка от "Кючука" отмъсти за неправилно паркиране
07:37 / 28.04.2024
Как да взимаме по-висока пенсия?
08:40 / 28.04.2024
Старото великденско яйце - ето какво да го правите
16:42 / 28.04.2024
На рождения си ден Лили Иванова отишла в хоспис
15:53 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1719) | 16% | |
Спас Гърневски (1505) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1029) | 10% | |
Славчо Атанасов (2790) | 26% | |
Иван Тотев (2749) | 26% | |
Здравко Димитров (934) | 9% |