ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Експерт: Когато се избира нов автомобил, да се вземат под внимание системите му за безопасност | ||||||
| ||||||
"Системите за активна безопасност са създадени с цел да предотвратят възникването на ПТП тогава, когато това е възможно. Това са антиблокиращите спирачки, система за стабилност, ABS. Пример за такава система е системата за намаляване на риска от челен удар, направлявана от камера и/или радар. Тя подпомагат водача да предприеме правилните действия и дори да се намеси вместо него, за да бъде предотвратено ПТП“. Системите за пасивна безопасност са: колани, въздушни възглавници, облегалки за глава и са разработени с цел "тогава, когато възникне ПТП, те сработват като намаляват вредните въздействия върху хората в автомобила и свеждат до минимум нараняванията и смъртните случаи“. Една от интересните системи за безопасност преценява когато водачът е уморен: "Тази система следи колко често водачът се налага на прави корекции на волана с цел да поддържа траекторията на движение. И когато това се случва често, това е индикация, че концентрацията му не е достатъчно добра и той е уморен. В такава ситуация системата започва да извежда визуални предупреждения, които обикновено са символ на чашка с кафе,“ разясни още Петър Спасов. Една сравнително нова система е системата eCall – аварийно повикване, тя сработва когато възникне ПТП и въздушните възглавници се задействат – това е индикация, че ПТП е било сериозно и има възможност да има пострадали. Система eCall автоматично прави връзка с телефон 112, като паралелно се изпраща информация за вида на автомобила, посоката на движение и мястото на инцидента: "Понякога тази система наистина спасява човешки животи, защото ако водачът е толкова тежко пострадал, че не е в състояние да се свърже със 112, системата ще го направи автоматично“. Автомобилният експерт посъветва когато се избира нов автомобил да се вземат под внимание освен атрактивните му качества, но и системите за пасивна и активна безопасност. По повод за зачестилите случаи с възрастни шофьори зад волана, водещата Цвети Капитанова изрази мнение, че това е един много спорен въпрос, като в различните държави практиката е различна. Според нея не могат да се отнемат шофьорските книжки на възрастните хора, но трябва да има по-стриктни проверки на здравословното състояние на възрастните шофьори. "От ЕС се предвижда след навършване на 70-годишна възраст свидетелствата за правоуправление навсякъде да бъдат валидни 5 години, като се минава през пълна медицинска комисия“. Петър Спасов подкрепи мнението на Цвети Капитанова, като допълни, че е важно контролът, който се извършва при подновяването на книжките да бъде стриктен и действителен, като се взима решение съобразно действителното здравословно състояние на възрастните шофьори. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Mокрите кърпички отиват в историята?
09:57 / 27.04.2024
Изтеглят от пазара опасен сладолед
15:40 / 27.04.2024
Защо се стигна до бой за олио по магазините
09:09 / 27.04.2024
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
08:18 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1716) | 16% | |
Спас Гърневски (1503) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1028) | 10% | |
Славчо Атанасов (2780) | 26% | |
Иван Тотев (2740) | 26% | |
Здравко Димитров (931) | 9% |