
ЗАРЕЖДАНЕ...
Експерт: Българското вино не е конкурентно в чужбина заради липсата на имидж | ||||||
| ||||||
Събеседникът подчерта, че макар България да не е сред водещите износители на вино за американския пазар, подобна мярка би се отразила негативно на всички производители. "България няма голям пазарен дял в САЩ в сравнение с Франция и Италия, но въвеждането на такива мита ще усложни дистрибуцията и ще направи вината ни неконкурентоспособни. Европейските високоалкохолни напитки на практика ще бъдат отрязани от американския пазар", коментира Куриан. Според него основен проблем пред българските вина остава липсата на силен имидж и недостатъчната подкрепа от държавата. "В България лозаро-винарският сектор не е приоритет, няма значителни субсидии, които да помогнат за намаляване на себестойността на производството. Това прави българските вина по-скъпи и затруднява пробива им на външните пазари", добавя той. "Българското вино не е конкурентно (в чужбина). И аз казах, основната причина е липса на имиджа. Тази липса на имидж на българското вино е поради факта, че българският сектор за винарство и лозарство не е приоритет в държавата. Браншът не е рисков, но не е приоритетен, както са други браншове, както са други отрасли в земеделието, където субсидиите са огромни.“ Освен темата за митата, сред основните дискусии на ProVine тази година са предизвикателствата, свързани с климатичните промени и адаптацията на винопроизводителите към новите условия. Въпреки предизвикателствата, българските винопроизводители продължават да търсят възможности за разширяване на пазарите си, включително и в САЩ. Въпросът остава дали европейските институции ще успеят да договорят решение, което да смекчи удара върху винената индустрия. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg