
ЗАРЕЖДАНЕ...
До 5000 лв. глоба за мобилните оператори, ако не информират за промени в общите условия | ||||||
| ||||||
Това напомнят от "Ние, потребителите“ във връзка с информацията за провела се среща между Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Алиансa на технологичната индустрия (АТИ). От потребителската платформа изтъкват още, че при изменение на общите условия операторите са длъжни да информират клиентите си в 7-дневен срок, в който всеки потребител има законово право да приеме или откаже направените промени, без да дължи обезщетения и неустойки. При неизпълнение на това задължение, на компанията следва да се наложи имуществена санкция, в размер от 1000 до 5000 лв. Санкциите за нелоялни практики пък могат да достигнат до 70 000 лв., съпътствани с мярката забрана за прилагането на конкретната практика в бъдеще. "Ние, потребителите“ приветстват усилията на КЗП за посредничество между потребители и търговци, но за да са надеждно и ефективно защитени икономическите интереси на клиентите, Комисията трябва да осъзнае функциите си преди всичко на държавен контролен орган, който разполага с богат законов инструментариум и правомощия да установява и санкционира нарушенията на потребителското законодателство. Сред тях е и методът "таен клиент“, чрез който могат да се доказват нелоялни практики, за които потребители съобщават в свои жалби. Използваме случая да напомним, че въпросът за индексацията на цените по действащи договори остава нерешен по справедлив за потребителите начин и както всяка година, така и в следващия период, ще доведе до ескалиране на напрежението между абонати и телекоми. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg