ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Дадоха Централна гара на концесия! Инвеститорът трябва да вложи над 11 млн.лв.!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:29 / 06.03.2013Коментари (25)11766
©
Това е един от проектите, който през 2008 г. участваше в конкурс за реконструкция и архитектурна визия на Централна гара
Правителството в оставка определи след провеждането на открита процедура ДЗЗД "Железопътна гара - Пловдив" за концесионер на Централната ж.п. гара в Пловдив. Офертата на обединението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, Правилника за прилагането му и на посочените в документацията за участие критерии. Това съобщиха от правителствената информационна служба. 

Цел на концесионирането на обекта е обезпечаването на достатъчни по размер свежи инвестиции от страна на частния сектор, с възможност за дългосрочно развитие на гарата по европейските и международни норми и стандарти за подобен род обекти - въвеждане на нови технологии и ноу-хау в управленския подход на ж.п. гарите. 

В тази връзка целесъобразността и законосъобразността на концесията са обосновани с привличането на финансово стабилен инвеститор, който да поеме изцяло прехвърлените му от държавата рискове, свързани със строителството, експлоатацията, поддръжката и управлението на Централна железопътна гара Пловдив, включително реставриране и консервиране на приемното здание на гарата, пазарния и екологичния риск при осъществяване на стопанските дейности и предоставяне на услуга от обществен интерес, както и рисковете по възстановяването на обекта в случай на настъпило форсмажорно събитие. 

Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и други. Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство.

Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части - фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. 

Променливата част е в размер на 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС. 

Както вече писахме, на среща с министър Ивайло Московски градоначалникът Иван Тотев е разговарял за притесненията на Общината относно концесията на Централна гара в частта й, касаеща подлеза и строежа на нова автогара в района на Транспортна болница.

"Договорихме се, че и след концесията пешеходният подлез под гарата ще продължи да изпълнява социалните си функции, а именно пловдивчани да продължават да преминават оттам. Допуска се само обновяване на търговската част на съоръжението. На мястото на Транспортна болница няма да се изгражда автогара. Концесията няма да попречи и на пробива под Централна гара", категоричен беше Тотев.

Припомняме, че през 2008 г. Националната компания "Железопътна инфраструктура" организира конкурс за обемно-устройствено проучване на гаровия комплекс, а по-значимите проекти, участвали в него, можете да видите ТУК.



Още по темата: общо новини по темата: 69
28.11.2023 »
12.07.2022 »
12.07.2022 »
04.06.2022 »
26.05.2022 »
07.07.2021 »
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Не правят нищо за мен, а за джоба си. Хайде кажи логично ли ти звучи собственик на частна компания за автобусен транспорт да държи сграда на държавно предприятие което му е конкурент и дали няма да му иска наем. Който от държавата отива в джоба на някой наш човек. И на всичко отгоре цялата врътка е с навързани към правителството софиянци с селски произход. Дано поне пловдивската транспортна мафия да успее да ги спре защото аз нямам нужда от още един мол или офис сграда. А и тъкмо се сетих уж бъдещия пробив под Централна гара от къде ще минава? И дали някой няма да получи обезщетение, че общината ще му блокира достъпа докато се извършва строителството.
на 07.03.2013 г.
-1
 
 
и вместо да се радвате, че някои прави нещо за нас. вие се чудите какво да измрънкате. еи значи, злобен народ, бе! злобен, крадлив и прост народ, такива и политиците. нищо няма да се промени в близките 100 години с животни като вас.
-3
 
 
И как така най-грозният проект спечели?
+2
 
 
Ехаааа това нещо ако стане ще бъде наистина уникално! :)
+4
 
 
Май някои хора много се размечтаха. 11 милиона са нищо за такъв мащабен проект. Но ще стигнат за пенсийка на инвеститора и някои негови приближени- подизпълнители.
+2
 
 
Представяте ли си Централна гара изглеждаща така както е на снимката ,с циганите(продаващи GSM-и) и джебчииките наоколо.Срам ще ме да мина от там ,колкото и да е красиво!
+6
 
 
Хубаво е да се обнови малко гарата но ще си загуби чара като сложат пак нови лъскавки фасади ще я загрозят повече според мен малко реконструкция отвътре една боя отвън да поооправят спирката пред гарата и да направят малко парко места, че като постещаш някои и няма къде да се спре да се махнат продавачите с разгъваеми масички да поправят малко подлеза да може ако има туристи все пак да разгледат и да си купят нещо от БГ ще е полза за всички.Търговската част да се промени до там че всички магазинчета да изглеждат еднакво и да няма провесени навън разни неща и масички отвънка. Това според мен е достатъчно.
+13
 
 
Да махнат грозните сергии от двете страни на подлеза.
+6
 
 
поредната сделка, която е в ущърб на общината(държавата), а нали знаете кой най-много е прецакан, потребителя
+8
 
 
Освен това се очаква в следващия програмен период да има европейски средства за гарите, а ако бъде отдадена в частни ръце за 35 години, пловдивската няма да може да ги усвои. Read more: https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Obshtinata-ne-e-suglasna-Centralna-gara-da-bude-dadena-na-koncesiya-414276#ixzz2MlXsXy2q
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
ВиК-Пловдив пред фалит
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: