ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
България замесена: Европрокуратурата удари "Ненаситните", вкарвали и продавали блъснати коли от САЩ
Автор: Петър Дучев 10:02 / 17.04.2025Коментари (0)2101
©
В акция, ръководена от Европейската прокуратура (EPPO) в Берлин и Вилнюс, 1 000 полицаи, данъчни и митнически служители извършиха 200 претърсвания в десет държави, в разследване на престъпна организация, внасяща повредени автомобили от Съединените щати (САЩ) и препродавайки ги след козметичен ремонт, докато укрива мита и ДДС. Престъпната схема крие сериозни опасности и за пътната безопасност в Европа.

Разследването с кодово име "Ненаситните" се простира от САЩ до Русия, с връзки към Канада, Унгария, Ирландия и Обединеното кралство (Великобритания), както и 11 страни от ЕС от зоната на EPPO. Днес и вчера са проведени следствени действия в България, Естония, Германия, Унгария, Латвия, Литва, Холандия, Португалия, Румъния и Испания. Към момента са арестувани десет заподозрени, включително един от заподозрените ръководители на престъпната схема (литовски гражданин). Освен това бяха задържани за разпит още 18 заподозрени, всички литовски граждани. Разследват се и ключови заподозрени с руска националност.

Става въпрос за огромна престъпна мрежа, активна в контрабандата на тежко повредени автомобили от САЩ в ЕС и продажбата им на крайни клиенти след повърхностен ремонт, като същевременно се измами плащането на мита и се извършват мащабни измами с ДДС. Автомобилите също представляват сериозна опасност за безопасността на европейските потребители, които несъзнателно купуват опасни превозни средства на висока цена.

Как работи 

Престъпни организации експлоатират американския пазар за коли, повредени при катастрофи, които често се продават на търг или се разглобяват за скрап. Престъпната група, обект на разследването на EPPO, купува огромни количества разрушени коли от американски застрахователни компании на търгове и след това ги изпраща в ЕС. Чрез използване на мрежа от фиктивни компании и фалшиви фактури за прикриване на произхода на автомобилите, тези превозни средства пристигат в ЕС със скрита търговска история. 

Автомобилите пристигат в различни пристанища, включително Антверпен (Белгия), Бремерхафен (Германия), Клайпеда (Литва) и Ротердам (Холандия). За да избегнат значителна част от митническите такси, извършителите представят на митническите органи фалшиви фактури, в които декларират много по-ниска стойност от това, което са платили за превозните средства. 

След това колите се транспортират по суша до Литва, за да бъдат ремонтирани в автосервизи. Според доказателствата обаче ремонтите са само повърхностни, за да изглеждат колите като нови и да преминат необходимите процедури за техническо освидетелстване. По-късно, когато автомобилите се продават на крайни клиенти в Германия и в други страни от ЕС, те се представят все едно никога не са имали инциденти или са напълно ремонтирани, дори когато имат скрити щети – включително липсващи въздушни възглавници или други сериозни проблеми със сигурността. Автомобилите с по-малка стойност се продават на пазарите в Източна Европа. 

В Германия, според разследването, превозните средства се продават от търговци на автомобили, които са част от престъпната организация. Разбираемо е, че те измамно прилагат намален ДДС съгласно така наречената "схема за данъчно облагане на маржа“. Тази разпоредба  позволява на дистрибуторите да плащат ДДС само върху своя марж на печалба (разликата между цената, платена за артикула и цената, за която се продава), когато продават стоки втора употреба, закупени от частни лица. Разследваните компании обаче прилагат тази разпоредба неправомерно, тъй като колите са били внесени с търговска цел, главно от САЩ, а в някои случаи и от Канада.

В Литва се смята, че членовете на организираната престъпна група са използвали литовски компании, за да изперат печалбите си от измами с ДДС и плащания в брой от купувачи на автомобили. Разследването установи, че литовската клетка на организираната престъпна група, създадена през 2020 г. и ръководена от гражданин на Литва – арестуван в хода на тази акция – е използвала компании в България, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Холандия и Румъния, за да прикрие чрез измама истинските обороти от търговията със стари коли. Само от Литва са продадени най-малко 16 500 автомобила на стойност 144 милиона евро.

Подозренията за измама също позволяват разбитите коли да бъдат продадени на по-ниска пазарна цена, като по този начин се създава нелоялна конкуренция.

Сложна международна престъпна верига 

Благодарение на съвместните усилия на Европейската прокуратура, европейски партньори и национални власти, разследването разкри изключително сложна престъпна схема с разклонения в 18 държави, като се насочи към водещи членове на престъпната организация от Русия и Литва, както и заподозрени, отговорни за вноса и транспорта на превозните средства и десетки дилъри на автомобили. 

Щетите, причинени от тези престъпни дейности, които все още се оценяват, се оценяват на най-малко 31 милиона евро неплатен ДДС и мита. Бяха издадени заповеди за замразяване до 26,5 милиона евро. За момента са замразени банкови сметки и са конфискувани 116 автомобила на стойност около 2,3 милиона евро, както и половин милион евро в брой и луксозни предмети. Конфискувани са също имоти, парцели и фирмени дялове на стойност 5,1 милиона евро. 

Това разследване, включващо 16 европейски делегирани прокурори, първоначално беше започнато от Службата за данъчни разследвания Дрезден, в Германия, и след години на безценни усилия, докладвано на Европейската прокуратура през 2023 г. То разчита и на подкрепата на службата за разследване на финансови престъпления на Литва,  Европол, Евроджъст и партньори в правоприлагащите органи от няколко държави. Сътрудничеството с данъчната служба и митниците на HM на Обединеното кралство също беше от решаващо значение за разследването. 

Списък на основните партньори и национални органи, участващи в действието: 

Европол

Евроджъст

Германия: Служба за данъчни разследвания Дрезден (Steuerfahndung Dresden), в сътрудничество с други данъчни служби в Германия; и  Централна митническа  служба за разследване (Zollkriminalamt)

България: Национална следствена служба

Естония: Естонски данъчен и митнически съвет (ETCB) - Maksu-ja Tolliamet

Унгария: Национална данъчна и митническа администрация (Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Литва: Служба за разследване на финансови престъпления (Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba – FNTT)

Латвия:  Отдел за данъчна и митническа полиция към Службата за държавни приходи

Холандия: Служба за фискална информация и разследване (FIOD)

Португалия: Guarda Nacional Republicana (GNR) - Unidade de Acção Fiscal

Румъния: Национална дирекция за борба с корупцията (Direcția Națională Anticorupție – DNA)

Испания: Guardia Civil







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Интеграцията на Западните Балкани в ЕС
Великден 2025
Бюджет 2025
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: