ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
България оттегля апликационната форма за АМ "Струма" през Кресненското дефиле, но не се отказва от проекта
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:06 / 15.01.2020Коментари (2)5330
©
България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала "Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него. Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения "тесен участък“ по направлението до границата с Гърция. Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт.

Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала "Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.

Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ "Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция "Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

По поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура“ през декември м. г. Изследователски център "Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните "участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ "Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ "Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането й след това.


Още по темата: общо новини по темата: 50
29.04.2024 »
20.02.2024 »
20.02.2024 »
26.04.2023 »
24.04.2023 »
18.10.2022 »
предишна страница [ 1/9 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 15.01.2020 г.
0
 
 
хахаха клекнаха пак на зелените. то бива да си прост ама чак такъв идиот никъде го няма. това само в България го има.
-1
 
 
ЛЪЖЦИ!!! Не се оттегля България, Европа спря парите защото Бойко искаше много пари да открадне. Европа даваше 300млн., нашите искаха милиард и триста.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
Денят на народните будители
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: