ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Борсов анализатор: Възвращаемостта от уиски е много по-висока от всички други класове активи
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:20 / 31.05.2025Коментари (0)8514
©
На мода са инвестициите, но не в акции и облигации, а в редки бутилки уиски. Те са донесли възвращаемост от 280% през последното десетилетие. Приходите от уиски годишно достигат 93 млрд. долара.

"Качественото уиски, на което ценителите държат и те харесват, е това, което е отлежало. Нужно е дълго време, за да може отлежалите уискита да бъдат произведени и доставени на пазара, стават все по-малко с времето. Намаля производството, защото е трудно толкова големи обеми от уиски да се съхраняват някъде и да се произвеждат. Населението продължава да забогатява и богатите хора не само искат да пият качествено уиски, но искат и да го колекционират", каза борсовият анализатор Димитър Георгиев.

Той увери, че има възвращаемост в това, което се инвестира.

Има огромно търсене

"Има класация, която показва, че възвращаемостта от уиски е много по-висока от всички други класове активи - златото, дори от някои американски акции, които се представиха блестящо през последните 10 години. Причината е във фактора търсене-предлагане. Когато говорим за уиски като инвестиция, не говорим за масовите уискита, които сме свикнали да виждаме в магазините. Говорим за сингъл-малц уискита, много отлежали, много лимитирани серии", допълни Георгиев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той отбеляза, че миналата година е било продадено уиски за 1,9 млн. долара.

"Уискито, за разлика от виното, не губи от своята стойност за пиене. Едно отлежало уиски може да се изпие 100 години по-късно, докато при виното не е така. То също се колекционира, цената му расте с времето, но не може да се пие вино на 35-40 години. Има както физически, така и онлайн търгове", подчерта анализаторът.

Китайците купуват най-много

В момента китайците са тези, които инвестират най-много в уиски.

"Така както виждаме китайци на опашки в западните луксозни магазини, същото е с уискитата. Продавачите са преди всичко азиатци, като проценти те са на първо място. А като места за провеждане - основно Великобритания, а Шотландия и Ирландия са производители на най-популярните брандове уиски", припомни Георгиев.

А уискито всъщност се съхранява изключително лесно.

"Разходите са свързани с охраната и застраховката, защото то струва все повече и повече. Необходимо е помещението да бъде хладно и проветриво, да не бъде изложено на пряка слънчева светлина. Ако колекцията е скъпа, е хубаво тя да бъде застрахована. При виното е по-специфично - ъгъл, под който се поставя бутилката, пространството трябва да е по-голямо", добави Димитър Георгиев.

В най-редките колекции се знае точната бройка на произведените бутилки, като бутилките са по номера.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
1-ви юни - Ден на детето
Закупуване на самолети F-16
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: