ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
БХРА: Протестът на туристическия бизнес не е политически
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:33 / 20.09.2021Коментари (0)1512
© Plovdiv24.bg
Архивна снимка
Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) категорично се противопоставя на опитите да се придаде политическа окраска на предприетите през последните дни действия в защита на туризма в България. В качеството си на единствен пълноправен член на Европейската асоциация на хотели, ресторанти, барове и кафенета (ХОТРЕК), съосновател и член на Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ), участник в Националния щаб за спасение на туризма в България (НЩСТБ) от национално представената органицазия с 36 регионални структури са категорични, че предприетите протестни действия на туристическия бизнес имат единствено икономически и браншови искания.

Предприетите от БХРА и туристическия сектор действия са в унисон с основните цели и задачи, които бяха записани в Меморандума, между двете най-големи обединения в туризма – АТИБ и Конфедерацията на българския туристически бизнес (КБТБ).

От туристическия бизнес са категорични, че при доказана необходимост от рестрикции, породени от налагане на здравни мерки, които ограничават дейността им е задължително паралелно с това да се предприемат и икономически мерки за обезщетение на фирмите, служителите и самонаетите лица и за компенсации с цел съхраняване на работните места в туристическия сектор като структуроопределящ отрасъл за българската икономика.

При въвеждане на ограничителни мерки от страна на компетентните държавни органи, те следва да бъдат общовалидни и задължителни за всички стопански дейности, които пораждат условия за разпространението на КОВИД-19, категорични са от туристическия бизнес. Недопустимо е ограничителните мерки винаги да се най-строги и да се налагат първо на компаниите от туристическия сектор, категорични са от АТИБ и КБТБ в меморандума.

Тежестта по превенция срещу разпространение на КОВИД-19 следва да се разпределя справедливо и реципрочно, като туризмът не следва да бъде отрасълът, който да понася основната тежест, подчертават от бизнеса. Затова при влошаване на епидемиологичната обстановка, която изисква налагане на мерки, свързани с ограничаване на голямото струпване на хора, трябва да се затварят всички търговски обекти, с изключение на здравни заведения, аптеки и магазини за хранителни стоки, предлагат от бизнеса

Извършването на търговска дейност да не се обвързва със задължителна ваксинация, освен ако тя не се въведе като такава с нормативен акт, настояват още от туристическия бранш.

Като при налагане на регионални мерки, за тях да бъдат предвидени същите компенсации, като за мерките, наложени в цялата страна.

В подписания меморандум от АТИБ и КБТБ настояват още всички размери и срокове по обезщетенията задължително да бъдат съгласувани между Националния координационен щаб и централната изпълнителна власти, преди каквото и да е въвеждане на ограничителни мерки от властите.

Бизнесът настояват компетентните държавни органи в спешен порядък да съдействат за въвеждането на регулация за определяне на обоснована и поносима цена на тока за бизнеса. Апелират за санкциониране на безхаберието при регулиране на пазара на електроенергия и на търговската спекулация с електроенергия. Тъй като тези условия правят българския туристически продукт, създаден от хотелиери, ресторантьори и други фирми с туристически услуги, неконкурентноспособен.

От туристическият сектор искат намалената данъчна ставка от 9 на сто за заведения, кетъринг и всички останали дейности в туризма, за които тя изтича в края на 2021 г, да остане действаща за неограничен период от време като антикризисна мярка, каквото е и европейската практика.

От бизнеса настояват и за предприемане на действия за решаване и на други важни, приоритетни и кризисни въпроси, касаещи запазването и развитието на туризма в България, като националната реклама, концесиите на плажовете и ски пистите, сезонните работници и др.

В сектор туризъм работят хиляди хора с различни политически разбирания и ориентация, но обединени от една основа цел – осигуряване на благоприятна бизнес среда за развитие на туризма в България, запазване на работните места и гарантиране на основното право на труд, подчертават от БХРА. Затова от организацията призовават политическите партии да проявят уважение към аполитичността на исканията и да не правят опити да се възползват от предприетите протестни действия.


Още по темата: общо новини по темата: 17024
09.04.2024 »
09.04.2024 »
08.04.2024 »
08.04.2024 »
08.04.2024 »
08.04.2024 »
предишна страница [ 1/2838 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Дублиращ отбор на ПФК Ботев
49-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Първа лига, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (1615) 16%
Спас Гърневски (1419) 14%
Д-р Иван Чомаков (969) 10%
Славчо Атанасов (2624) 26%
Иван Тотев (2580) 26%
Здравко Димитров (885) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: