ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Анкета сред пожарникарите показа проблемите на опасните "Ивеко"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:17 / 12.09.2018Коментари (1)6589
© Plovdiv24.bg
В периода 24 август – 10 септември 2018 г., Синдикалната федерация на служителите в МВР проведе изследване сред пожарникари и водачи на специализирани автомобили за пожарогасене. Причината за това изследване е поредният инцидент с един и същ пожарен автомобил, при който на 17 август 2018 година,  пострадаха трима пожарникари, а един от тях почина.

В изследването са участвали 147 пожарникари, от които 21% са водачи на специализирани автомобили за пожарогасене, 19% са едновременно и пожарникари и водачи, 20 % са старши пожарникари, а 33% са на длъжност началник на дежурна смяна и командир на екип в Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението“. Службите на 97% от анкетираните разполагат с  пожарен автомобил Ивеко Магирус TLF 3000/300 (4000/500), като той се използва като основен автомобил за гасене на пожар според 62% от анкетираните, за гасене само на горски пожари го използват 7%, рядко го използват 14% от участниците в анкетата, а 12% са казали, че предпочитат да не използват този автомобил.

48% от участвалите в анкетата пожарникари и водачи на специализирани автомобили са казали, че не се чувстват сигурни при управление (возене), 33% са отговорили, че се чувстват сигурни, но по-малко в сравнение с другите автомобили и едва 8% са казали, че се чувстват сигурни с Ивеко Магирус TLF 3000/300.

Общо 59% от участниците в изследването са попадали в опасни ситуации при возене/управление – 20% са казали, че тази ситуация е била еднократна, а  39% са имали повече от една рискова ситуация с този специализиран автомобил.  

Голяма част от ситуациите, за които са споделили почти 80% от анкетираните, са свързани със силно поднасяне в ляво или в дясно на автомобила  не само при рязко натискане на спирачки, но и при завои и нестабилност дори при ниска скорост. Споделени са случаи, в които автомобилите са поднасяли на завои при сух асфалт и температура около 25 градуса, както и на завои докато се е движел с много ниска скорост.

Основните проблеми, които са имали участниците в изследването на СФСМВР с този пожарен автомобил са:

- Проблеми със спирачките - слаба спирачна уредба и неустойчивост на ПА;  при определени екстремни (и не само ситуации), при натискане на педала на спирачката, автомобилът придърпва силно в ляво или в дясно; шарката на гумите е такава, че автомобилът поднася много при мокър асфалт; теч на трансмисионно масло.

"Проблем при натискане на спирачка - дърпа в ляво или дясно- по негово желание. Нестабилен дори при ниска скорост. При скорост около 50км/ч и заобикаляне на препятствие – подчертавам, без рязко въртене на волана се изискват сериозни усилия, за да остане на пътя. Спирачките са недостатъчно ефективни, дори при използване на моторна спирачка и подбиране на коректна предавка. При силен страничен вятър зимата в камиона влезе сняг и се наложи да ползвам зимна бойна куртка, за да стопля крака си, намиращ се до вратата. След прибиране в службата се оказа, че има разстояние между вратат и уплътнението.“

- Висок център на тежестта, който кара пожарния автомобил да се накланя повече от нормално в завоите; занасяне на задната част на камиона при обратен вираж.

"Автомобилът е много нестабилен. Правил съм маневра на много денивелирана повърхност - автомобилът остана прав, а надстройката толкова се беше наклонила, че едва ли не щеше да се откъсне от шасито.“

- В някои ситуации моторната спирачка се задейства без причина и забавя автомобила, без това да е желано от водача, което при определени ситуации е опасно за всички в специализирания автомобил.  

- Проблеми с инсталацията, светеща check – лампа, системата “pump and roll“ не работи, изгасване на автомобила по време на гасене на пожар, отказ на помпа, тракане и виене на помпа,  ДПФ филтъра, проблеми с въздуха на помпата, много грешки на командно табло, светеща индикация на таблото, че няма масло, а на щеката е малко под максимума,  проблеми с байпаса на автомобила, протичане на топла вода от струйника. Изгорял "Expansion module“ и постоянно горящи бушони; отказал компресор за въздух.

- Изтърване на предни амортисьори; постоянни течове от нагнетателните отверстия.

"При навлизане в кръгово движение или завой се чува силно изпукване от някъде и камиона се накланя повече от другите ППА, 4000/500 има проблеми с упътването по пътя, т.е. при леко влажено пътно платно воланът се върти в дадена посока а ППА продължава направо.“

- Проблем с включването и изключването, копчетата по контролните панели са изключително трошливи

- Бавно подаване на вода.

- Пропуска вода при дъждовно време през предните врати.

- Късат се ресьори и скоби, които ги държат.

- Много дълъг срок за ремонт в оторизиран сервиз.

90 % от анкетираните пожарникари са чували за проблеми с тези автомобили, с които са се сблъсквали колегите им в други служби. Според анкетираните 12% от пожарните автомобили не се обслужват при технически проблеми, а 19% са казали, че ако възникнат проблеми, то те се отстраняват на място – в гаража,  от самите служители.


Още по темата: общо новини по темата: 12
22.06.2020 »
22.08.2018 »
20.08.2018 »
19.08.2018 »
18.08.2018 »
18.08.2018 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ами връщайте им зиловете, да са по-сигурни хората! Егаси и мрънкачите, цял свят ги ползва, само на тях им е крив! Няма такова племе като булгаристанец на хранилка!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
ФК Марица във Втора лига, сезон 2023/2024
Тестват новите сирени за ранно предупреждение
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: