ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
110 млн. лв. повече за ремонти и безопасност по републиканските пътища в новия бюджет
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:42 / 22.11.2020Коментари (0)2750
©
През следващата година МРРБ ще получи над 400 млн. лв. повече за изграждане на нови пътни отсечки, за преодоляване на проблемите със свлачищата по републиканската пътна мрежа като 110 млн. лв. от тях са за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в предаването "Офанзива“ на Канал 3. И добави, че пътната безопасност е елемент от ремонта на всяка пътна отсечка и от строежа на километър магистрала. При ремонта се подменят мантинели, знаци, полага се хоризонтална маркировка. Само през тази година са възложени приблизително 1744 км маркировка, 1421 км мантинели и около 15 800 пътни знака, каза Аврамова, опровергавайки твърденията, че не се отделят средства за пътна безопасност. Всички пътища, които пускаме в движение след ремонт, са с подобрена безопасност и изцяло нова маркировка и мантинели, коментира Аврамова.

Работи се усилено по АМ "Хемус“, която трябва да бъде завършена през 2024 г. Въпреки пандемията, строителният бранш и заетите в държавната администрация не са спирали работа. Работи се също по вертикалната връзка Видин – Ботевград, по АМ "Европа". Работим не само за магистралите, в ремонт са 986 км републикански пътища.

Най-много средства в стълба "Зелена България“ на Националния план за възстановяване и устойчивост са за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, за еднофамилни жилищни сгради, за публични и промишлени сгради и за улично осветление. В подмяната на уличното осветление може да се включат видеонаблюдение и други средства, които общините преценят.

При многофамилните сгради работата ще започне с тези, които са направили усилие и вече са сформирали сдружение на собствениците и техните документи чакат финансиране от Българска банка за развитие и Оперативна програма "Региони в растеж“. Те няма да бъдат автоматично пренесени. Ще има методика за приоритизиране, така че да се обърне внимание първо на тези, които имат най-много нужда от мерки за енергийна ефективност и в същото време ще се направи разпределение на ресурса по общини, според необходимостта, така че да не се получи концентрация на средства, обясни министърът.

Няма да има съфинансиране от собствениците. Мерките за енергийна ефективност ще включват не само топлоизолация и подмяна на дограма, а също и монтаж на съоръжения за възобновяема енергия. Търсим ефекта на спестяване на средства на гражданите, които живеят в тези сгради, и в същото време икономическия ефект от повече работни места, повече работа в строителния бранш, каза Петя Аврамова.

Призивите за оттегляне на Закона за ВиК не са коректни. Той не е внесен никъде. Публикуван е за обществено обсъждане и сега е моментът всички заинтересовани да дадат становища, каза още министърът.

В отговор на въпрос за предвиждана национализация на общинската ВиК инфраструктура министърът коментира, че това е политическо говорене. Никъде в законопроекта не е посочено това, а напротив - изрично е посочено, че инфраструктурата във ВиК сектора запазва публичния си характер и тя е общинска и държавна, обясни тя.

Единственото, което се променя и което 11 от 265 общини не възприемат, е да има един оператор на една обособена територия. Търсим иконимии от мащаба и аз предлагам тези 11 общини да преосмислят своето виждане, защото водата не е на една или на две общини, а е на всички български граждани и тя трябва да бъде ползвана солидарно и солидарно да се заплаща нейната цена. Не може тези, които живеят до извора да плащат по-малко, а тези, които живеят по-далеч да плащат повече, посочи Аврамова.

В проекта е предложено да има една постоянна такса във формирането на цената на водата. Сега се плаща за доставка на вода, за пречистване. Тази постоянна такса е за постоянните разходи на ВиК оператора, които се правят, за да може във всеки един момент при пускане на чешмата в нея да има вода. Предложението е с цел да има повече средства за ремонт и подмяна на амортизирани водопроводи, каза още министърът. В отговор на въпрос дали това няма да оскъпи цената, тя обясни, че това не е приставка към нея, а е вътре в стойността на водата.

Министърът коментира още, че в законопроекта се запазва социалната поносимост на цената на водата. В него е залегнало и  предоставяне на водни помощи. Размерът им се предвижда да се определи с наредба.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Облагородяват Градската градина
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: