Ръководителят на транспортния проект в Пловдив Борислав Кръстев обясни защо не работи системата за електронно таксуване в града ни, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Въпреки че се чуха абсурдни за журналистите твърдения - че градът ни е е получил награда за "умните" светофари и че протоколите за завършване на проекта са подписани при работеща система, Кръстев заяви, че "е готов да поеме отговорност“ и обобщи причините за провала в няколко основни точки:
Повредата на крайни устройства (валидатори, автомати за билети и т.н.). Причините могат да бъдат разнообразни – механични, електрически и други. Например, ако някой шофьор забрави да изключи системата след приключване на работния ден, на сутринта изписва закъснение 8 часа и системата се срива. Тогава трябва екип да иде на място, за да го рестартира. Грешки се появяват при затваряне на булеварди и промяна на маршрути – трябва да бъде актуализиран софтуерът.
Кръстев не можа да отговори на въпроса дали системата е актуална спрямо технологиите през 2020 година, но подчерта, че ако автобусът попадне в задръстване, то минутите на ел. таблата се ръководят по локацията, която се предава в реално време. По думите му, повечето рейсове са оборудвани с нужната техника, но електронните карти в устройствата не са в синхрон и така стават грешки.
"Имаме огромна документация – за всеки проблем е писано официално оплакване. Според договора, трябва да се отреагира от 2 часа до няколко дни, но почти никога не се е случвало нещо подобно.
На 20 декември е извършена е проверка на автоматите за билети на спирките – 41 от 90 не са работили. Подаден е сигнал към "Индра“, но вече близо месец няма отговор. Преди няколко дни отново проверихме - 39 автомата все още не работят. Всеки един проблем е предаван по надлежния ред, но вътрешната комуникация в испанското дружество е много сложна“, коментира Кръстев.