 © Plovdiv24.bg |  | Снимка: Архив | От тотално спиране на движението по бул. "България" до бариери на 4-и километър, които да спират камионите, варираха предложенията за облекчаване на движението по пътната артерия, докато тя е в ремонт по време на проведена днес среща в общината. Въпреки, че преминаващите автомобили са намалели заради отпускарския сезон, задръстванията не намаляват, се разбра на срещата. Основният потърпевш се оказаха рейсовете от масовия градски транспорт, които трупат по половин час закъснение само в ремонтирания участък. Представители на общината, КАТ, Пътно управление и "Пътинженеринг" ще огледат във вторник ремонтиращия се участък от булеварда в опит да намалят трафика. Един от начините е да се ограничи влизането на тежки камиони откъм 4-и километър, единодушни бяха участинците в срещата. Роди се дори идеята на входа на града да бъде монтирана бариера, която да филтрира влизащите коли, камионите да плащат между 30 и 50 лева за да влязат в града през "България", а транзитният трафик да бъде пренасочен.
Булевардът няма да се затваря изцяло, каквито идеи се появиха и на тази среща, защото, според шефа на пътното управление Паун Иванов, "не можем да си позволим да спрем бизнеса между 4-и километър и "Васил Априлов". При ремонта ще бъде осигурен достъп до големите фирми и магазини, както и до Пловдивския университет, решиха участници в срещата. Според кметицата на "Северен" Ина Филипова обръщалото до ПУ е ремонтирано изключително некачествено, а автобусите се повреждат в настилката, която се нуждае от основен ремонт.
Фирма "Пътинженеринг" ще приключи асфалтирането на южното платно до "Васил Априлов" до края на месеца, каза шефът й Недялко Бекиров. "Проблемът е как да опазим асфалта от минаването на автомобили през следващите десетина дни, докато той заяква и докато направим маркировката", коментира Бекиров. "Измислете по-сериозен начин - българинът не разбира от пътни знаци", разпореди зам.-кметът Димитър Цветков.
Бавят се плащанията за извършена вече от фирмата работа по булеварда, каза още шефът на "Пътинженеринг". Според него това вероятно е по вина на държавата, която финансира ремонта на булеварда с пари от компенсацията за приетия софийски боклук. Според непотвърдени данни, държавата бави плащанията и за ремонтираното Кукленско шосе, парите за него също бяха от компенсацията за боклука. |