Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
"Близу" заблуждава клиенти, реши КЗК и ги глоби с 30 000 лв.
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:34 / 21.10.2011Коментари ()13333
© Plovdiv24.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 30.3 хил. лева цифровия и кабелен оператор "Близу" (общото име на слетите дружества "Евроком" и "Кейбълтел") заради заблуда на клиенти, показва справка в регистъра на ведомството. Наложената глоба е 0.03 % от нетните приходи на дружеството за 2010 г. Проверка на антимонополния орган е показала, че интернет доставчикът умишлено е заблуждавал клиентите си, като е рекламирал пакет, включващ повече от 150 телевизионни програми, но в действителност предлаганите телевизии са били 112.

Причина глобата да бъде толкова ниска според КЗК е, че "Близу" е рекламирало заблуждаващия пакет само в интернет и чрез листовки, което съответно не е довело до заблудата на голям кръг от лица. При тежко нарушение санкциите могат да достигнат до 2 % от нетните приходи на дружеството. Според становището на компанията изпратено до антимонополния орган, хората сами са можели да разберат от листовките, че телевизиите не са над 150 броя. Като аргумент в своя защита от операторът са обяснили също, че заблудените са ограничен кръг от лица.

Сигналът е получен от потребител по електронната поща на комисията. В него се посочва, че информацията за интернет услуга blizoo NET 50, качена на сайта на компанията, не е пълна и не уточнява дали предлаганата максимална скорост за качване е за български, международен или за двата вида интернет, и гарантирана ли е тя. В решението, с което КЗК започва проверката, се посочва, че думата "максимална" предполага липса на гаранция, а реалната скорост може да е и много по-ниска.

В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти. В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага.

"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.

Източник: в. "Дневник"



Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Blizu-zabluzhdava-klienti-reshi-KZK-i-gi-globi-s-30-000-lv-297832
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.