Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Знаете ли какъв е срокът за рекламация на дефектна стока?
Автор: Десислава Томева 12:00 / 24.03.2023Коментари ()2812
© Plovdiv24.bg
Читател на Plovdiv24.bg сподели преди няколко дни за проблем при рекламацията на детски обувки. Редакцията ни потърси експертното мнение на платформата "Ние, потребителите". Оказа се, че в подобни ситуации Законът е на наша страна:

От началото на миналата година срокът, в който потребителите могат да предявят рекламация за стока, без да се налага да доказват, че дефектът не е в резултат на неправилна употреба, а е бил производствен, е удължен от 6 месеца на 1 година.

Съгласно действащия от началото на 2022 г. нов Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.

Това означава, че търговецът може да прецени, но ще трябва и да докаже че установеното несъответствие не предполага прилагането на презумпцията "за невинност“ на потребителя относно проявата на дефекта, но не е редно да неглижира проблема и да опитва да го "реши“ по-най лесния за него начин. Абсолютно некоректно е и да подвежда потребителя и да ограничава законовите му права, включително относно срока, в който при предявяване на рекламация проявилото се несъответствие се счита за производствен дефект.“, коментира Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите“.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Znaete-li-kakuv-e-srokut-za-reklamaciya-na-defektna-stoka-1612270
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.