Вижте от какво се оплакват най-много пловдивчани
Автор: Георги Василев 18:00 / 19.01.2020Коментари ()17598
© Plovdiv24.bg
Жителите на град Пловдив са най-недоволни от незаконното строителство и устройството на територията. Това сочи докладът на обществения посредник на територията на община Пловдив (обмудсмана) за втората половина на миналата година, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Освен в тази категория, най-много сигнали са постъпили в графа "Други“ (20), "Транспорт и безопасност на движението“ (18), "Социална политика“ (13), "Административно-техническо обслужване“ (10) и "Екологични проблеми“(10).

Анализът сочи, че в раздел "Устройство на територията; незаконно строителство“ са постъпили 24 сигнала. Според омбудсмана, администрацията проявява мудност при обработването и реакцията на сигнали със съмнения за незаконно строителство. Голяма част от гражданите са се оплакали от неспазване на срокове, лоши изпълнения и липса на контрол при извършване на саниране на сгради по програмата на правителството. Отговорите от страна на администрацията по този тип сигнали са формални и незадоволителни за гражданите. "Нашият анализ по случая е, че контролът за тези дейности е занижен, а неналагането на санкции е лош имидж за Община Пловдив и е в ущърб на данъкоплатците“, се сочи в доклада на обществения посредник.

На второ място по сигнали е категорията "Други“, подадени са общо 20 сигнала. Тук влиза оплаквания от трудово-правен характер, личен такъв, за проява на некомпетентност, недобросъвестност, мудност, незачитане достойнството, правата, свободите на гражданите и пр.

Веднага след това се нарежда раздел "Транспорт и безопасност на движението“, с подадени общо 18 сигнала за шест месеца. Пловдивчани са най-недоволни от затрудненото паркиране на автомобили в различни части на града и съпроводените от това проблеми, като налагане на санкции на гражданите. Според омбудсмана трябва да се въведе "Зелена вълна“ по големите пловдивски булеварди, контрол на скоростта с радари и камери, легнали полицаи преди самите пешеходни пътеки и др.

В категория "Социална политика“ има постъпили 13 сигнала – най-често се отнасят до правомощията на Териториалното подразделение на Националния осигурителен институт – гр. Пловдив. Гражданите са търсили и съдействие за настаняване в общинско жилище. Потърсената помощ от родител на дете с решение на ТЕЛК стана повод да се достигне до информацията за спечелен проект от Община Пловдив за изграждане на социално предприятие за хора с увреждания по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 – 2020 г., приоритетна ос 2 "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване".

В раздел "Екологични проблеми“ също има 10 сигнала. Единият е за район "Северен“ - за обгазяване на три съседни двора от работата на заведение за бързо хранене (дюнерджийница), което работи денонощно. Друг интересен сигнал е с молба за съдействие за пускане на чешмичката на Данов хълм (Сахат тепе), която гражданинът твърди, че е бетонирана.

В анализа има два идентични казуса, които се отнасят до отношенията между директори на училища и техни подчинени учители. И в двата случая се твърдеше, че има упражняван психологически тормоз над учителите, уронване на авторитета им и натиск за напускането им от страна на директорите. Сигналите са записани в категория "Образование“, където има 8 сигнала.

Следват раделите "Етажна собственост“ (8), "ВиК“ (6), "Телекомуникации“ (6), "Сметоизвозване и чистота“ (5), Обществен ред и сигурност (2). В категориите "Здравеопазване“ и "Достъп до информация“ има само по 1 сигнал.


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Vizhte-ot-kakvo-se-oplakvat-nai-mnogo-plovdivchani-929887
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.