Ето как The Financial Times описа Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:19 / 11.01.2018Коментари ()8922
Пловдив с винения туризъм и фестивалите влезе във "Фейненшъл таймс" в статиите за Европредседателството на България. Британският вестник публикува поредица от материали за страната ни на политически и икономически теми, в които извежда Пловдив и като популярна дестинация. Споделя се и фактът, че градът е увеличил туристическия си поток двукратно последните шест години и според кмета Иван Тотев през 2019-та, когато Пловдив ще е Европейска столица на културата, се очакват над 2 млн. посетители. В статията, озаглавена "Увеличаването на посетителите помага на българските фестивали да процъфтяват", се казва още, че през 2018-та Пловдив ще бъде домакин на второ глобално събитие за вино.

Ето и целия текст за Пловдив в статията: 

На по-малко от два часа път с кола от София по магистрала "Тракия" се намира Пловдив, чийто 350 000 жители го превръщат във втория по големина град в България. Смята се, че е кръстен на Филип II Македонски, баща на Александър Велики и негов завоевател през 4 в. пр.н.е. Пловдив става и все по-популярен сред чуждестранните туристи. 

"За шест години ние удвоихме туристическият поток и през 2016 г. повече от 800 000 туристи посетиха нашия град", каза кметът на Пловдив Иван Тотев. "През 2019 г. Пловдив ще бъде Европейска столица на културата и тогава очакваме 2 млн. посетители". 

Фестивали продължават да никнат из цялата страна и след използването на европейски средства за развитие на местния туризъм от много общини в държавата. Техният брой се покачва значително за четири години, като около 200 от тях за възродени и им е вдъхнат нов живот, а повече от 350 са създадени, за да съберат заедно любителите на етнографията, храната, изкуството, виното или спорта. 
Когато става дума за винен туризъм, фестивалите се превръщат и в международни - през 2018 г. Пловдив ще бъде домакин на второ глобално събитие за вино за по-малко от две години. 

"България се стреми да привлече още повече туристи и експерти чрез такива мероприятия и създаване на препратки към тракийското ни културно наследство", казва Меглена Михова, основател на маркетингови компании и такива за производство на вино в България, Белгия и САЩ. Властите и бизнесът се опитват да "подобрят имиджа на страната, а едновременно с това и да рекламират производството на вино", казва г-жа Михова. По данни на списание "Винен ентусиаст" за 2017 г. Тракийската долина, където се намира и Пловдив, е втората най-добра дестинация за винен туризъм.



Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Eto-kak-The-Financial-Times-opisa-Plovdiv-768793
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.