Пловдивчанка по време на остра дискусия: Направете пробива под Гарата, а не повдигната жп линия!
Автор: Мариана Панчева 20:03 / 14.12.2016Коментари ()18369
Десетки пловдивчани се включиха в общественото обсъждане на проекта за жп участък Пловдив-Филипово, инициирано от НКЖИ тази вечер, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Дискусията се съсредоточи около две коренно противоположни тези. Мнозинството в залата на Общинския съвет попитаха нужна ли е изобщо тази линия на града. 

"При сегашната сила на автомобилното лоби Пловдив ще се превърне просто в спирка по направленията София - Бургас и София - Истанбул". Идеята за ликвидирането на линиите е на принципа - "Има линия - има проблем. Няма линия - няма проблем". Градът се нуждае от подобен вътрешноградски жп транспорт", изтъкна пловдивчанин.  

Превес в залата обаче взе мнението за ликвидирането на направлението от Централна гара до Филипово.

"Тази линия е една язва и изобщо трябва да се премахне. Гара "Филипово" в мъртва зона, няма пътници за този влак", чу се мнение в залата.

Представителите на НКЖИ получиха и куп вупроси - запознати ли са изобщо със спецификата на пътникопотока по това направление, бяха обвинени в това, че натрапват един проект, несъобразен с никое градско планиране, който ще създаде единствено и само нови проблеми. 

"В Пловдив има куп неща, които трябва да се довършат, а ни се налага една естакада. Не е ли по-логично да се разработи пробивът под Централна гара и средствата да се хвърлят там. В един момент други важни проекти се пренебрегват и се коментира естакада. От нея няма да има нужда, особено на цената, за която ще се осъществи", сподели пловдичанка.

Ръководителя на проект "Рехабилитация на железопътна линия Пловдив- Бургас" инж. Иван Бакалски обаче бе категоричен, че проектът засяга единствено модернизацията на линията и не предвижда по никакъв начин демонтирането й.

"Пловдив се нуждае от инвестиции. С този проект градът решава редица транспортно-комуникационни проблеми. Парите никога не достигат, но когато могат да се осигурят, те трябва да се използват", коментира още той.

Идейният проект за жп участък Пловдив - Филипово е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив. Изготвен е от ДЗЗД "Тракия консулт" по договор №4700/24.07.2014 г. с Държавно предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура".
Основни акценти от междугарието Пловдив-Филипово са изграждане на жп естакада с дължина 1122 метра и нов железопътен мост над река "Марица".

Ограниченията от градската среда предопределят тези съоръжения да са за двупътна жп линия. Настоящият идеен проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка. Предвиждат се и нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

- Изграждане на 3 двупътни жп надлеза - на мястото на стари еднопътни съоръжения

- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

За реализиране на проекта по предварителни разчети ще са необходими 350 000 000 евро. Все още няма осигурено финансиране, но има възможност парите да бъдат осигурени по осигурени от ОП "Свързана Европа".



Още по темата: общо новини по темата: 23
19.10.2023 »
13.02.2023 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
29.05.2022 »
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Plovdivchanka-po-vreme-na-ostra-diskusiya-Napravete-probiva-pod-Garata-a-ne-povdignata-zhp-liniya-690648
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.