Пловдивчани вече се оплаквали по-малко от EVN
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:13 / 14.03.2014Коментари ()2527
© Plovdiv24.bg
По-малък брой сигнали срещу EVN са подадени през второто шестмесечие на 2013 година, съобщи омбудсманът на Пловдив Димитър Атанасов.

През първото полугодие са постъпили общо 47 жалби, което е с 10 бр. повече за цялата 2012-та. Пред втората половина на 2013-та сигналите са били само 18. Обяснението за намаляването е ескалацията на протестите срещу високите сметки за ток за първите три месеца на миналата година, докато второто шестмесечие е по-неактивен сезон за потреблението на този вид услуги и съответно оплакванията са значително по-малко, коментира Димитър Атанасов.

През 2013 г. са регистрирани общо 421 жалби и сигнали, разпределени в 17 направления. Най-многобройни през годината са сигналите по направление "Топлофикация и енергоснабдяване" - 65 на брой. След тях се нареждат трудово-правните, в т.ч. проява на некомпетентност, мудност, незачитане достойнството и правата на гражданите - 58 броя. На трето място са сигналите от направление "Административно-техническо обслужване" - 48 броя. На четвърто място са жалбите и сигналите от "Социална политика" - 44 броя. 

Същата е цифрата и на приключените жалби и сигнали поради липса на правомощия, недостоверност или наличие на съдебни процедури.

Най-малко са сигналите, свързани с чистотата (2 бр.), достъпа до информация (4 бр.), търговски обекти (7 бр.) и здравеопазване (8 бр.).

Разликата в сравнение с 2012 г. е, че тогава най-много са трудово-правните, социалната политика, устройство на територията и чак тогава топлофикация и енергоснабдяване, а най-малобройни са били търговските обекти, достъпа до информация, ВиК, екологичните проблеми.

Най-голям дял от приключените по определени причини жалби и сигнали се пада на тези, при които са налице съдебни процедури - 57 броя. След тях се нареждат тези, при които Общественият посредник няма правомощия да се намесва, а също и за недостоверност в изложените факти - по 25 броя.

Важно значение в цялостната дейност на обществения посредник имат направените препоръки и предложения за подобряване работата на институциите въз основа на подадените и обработени сигнали, коментира Димитър Атанасов.

През годината са направени 16 предложения с различни адресати, предимно към община Пловдив и Общински съвет - Пловдив, но също така и към районните администрации, МЗ, МОСВ, МТСП, ДКЕВР и др. По направления те се разпределят както следва: 2 на тема "здравеопазване"; 1 в "обществен ред и сигурност"; 1 по "екологични проблеми"; 2 в "транспорт и безопасност на движението"; 1 в "социална политика"; 6 в "административно-техническо обслужване" и 3 по "топлофикация и електроснабдяване". В три от случаите няма отговор от Община Пловдив, в 3 предложенията се отхвърлят, по 2 от предложенията продължава да се работи, а останалите са приети.

Изключително полезна роля изигра сайтът на омбудсмана, открит в началото на годината. Информацията е винаги актуална, новините се обновяват непосредствено след събитията, рубриките се поддържат редовно.

На базата на предложения годишен отчет по направления и изнесените данни може да се направи извода, че гражданите на Пловдив разчитат на институцията Обществен посредник за медиация и защита на техните интереси от неправомерни действия на общинската власт и на фирмите за обществено обслужване.


Още по темата: общо новини по темата: 271
26.06.2020 »
03.03.2020 »
18.01.2020 »
10.04.2019 »
28.02.2019 »
02.07.2018 »
предишна страница [ 1/46 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Plovdivchani-veche-se-oplakvali-po-malko-ot-EVN-483602
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.