И сам багерът е багер на най-приоритетния в момента проект за Пловдив
Автор: Данислава Вълкова 07:10 / 16.02.2025Коментари ()8574
И сам багерът е багер, така можем да определим картината, която видяхме на един от най-важните и би трябвало приоритетни обекти на Пловдив - пробивът под Централна гара. Засега строителите не бързат да свързват двата изхода на подлезното пространство и вместо офанзива откъм бул. “Васил Априлов" всичко е замръзнало. Трима-четирима работници се мъдриха в почивания съботен ден, видя репортер на Plovdiv24.bg, но те се занимаваха с полагането на кабели в гофретата.

Няма и много машини, които да се виждат паркирани на място за прокопаването на прохода, като едва само на едното платно пръстта е изгребана, а на другото стои непокътната.

Вместо стабилна присъстие на майстори строители и сериозна техника - един голям багер, два по-малки и два валяка, това видя репортерската ни проверка на място. Вероятно, защото беше събота, нямаше хора , но виждаха се ВиК тръби, гофрета за кабели, които да бъдат положени.

По план мъката на живущите наблизо и хората с бизнеси трябва да приключи до края на 2025 г. Дали това ще стане факт, при положение че е спряно прокопаването от страната на бул. “Васил Априлов", предстои да видим. Оттам ще започва подходът към подлеза, а по локални платна от двете страни на булеварда ще може да се влезе в самото кръгово.

Припомняме, че от 89 млн. лева, сметката за проекта за пробив под Централна жп гара набъбна до 130 млн. лева след индексация и подписано ново споразумение на НКЖИ с фирмата строител - консорциум "Проект Пловдив ДЗЗД, с водещ партньор "Трейс груп холд" АД.

80% от средствата са от Механизъм за свързана Европа, останалите 20 са от националния бюджет. 

Според прогнозите на кмета Костадин Димитров пробивът под гарата трябва да е готов до средата на 2025 година, но това всъщност реално няма как да стане. Вече сем средата на февруари, а има още доста работа по строителството.

Комуникационно-транспортният пробив под Централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра. Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов“ към бул. "Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки.

Самият тунел под гарата е с дължина 550 метра, с рампи от двете страни по 110 метра. Под земята ще има две спирки на автобусния транспорт. Подземното трасе ще има две платна с по две ленти с габарит по 13.5 метра, ще бъдат изградени и пешеходни тротоари. Съоръжението ще има интермодален характер и гражданите ще могат да използват вътрешно градския транспорт, жп гарата и близките автогари.


Още по темата: общо новини по темата: 376
12.05.2025 »
11.05.2025 »
20.04.2025 »
12.04.2025 »
05.04.2025 »
18.03.2025 »
предишна страница [ 1/63 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/I-sam-bagerut-e-bager-na-nai-prioritetniya-v-momenta-proekt-za-Plovdiv-2450648
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.