Клиент на мобилен оператор прекрати предсрочно договора си, получи заплашителен есемес
Автор: Екип на Plovdiv24.bg 20:30 / 17.02.2024Коментари ()15588
©
Омбудсманът на Пловдив Борислав Стаматов представи своя отчет на дейността си като обществен посредник на територията на община Пловдив през изминалата 2023 година. Ето един от най-интересните казуси, постъпили в институцията:

"Бивш абонат на мобилен оператор изказа своите притеснения за това, че след като е преподписал своя договор, който включва няколко абонамента, след около 2 месеца операторът самоволно е променил месечната такса на всички телефони с по няколко лева в повече.

Афектиран от това, той е решил да прекрати предсрочно договора си и да сключи нов с друг оператор, който предлага много по-добри условия. Разбира се, за тези си действия му е начислена наказателна такса. Считайки, че тази такса може да бъде разсрочена във времето, без това да е договорено, той започва да внася само по 20 лева на месец за погасяването й.

След около година и половина операторът решава, че това не е в негов интерес и е изпратил предупредителен есемес, с който гражданинът бива подканен да заплати остатъка от цялото си задължение, иначе той ще бъде даден на съд и ЧСИ.

Изплашен от съдържанието на sms-а, гражданинът заплаща цялата сума наведнъж, но е поискал да му се издаде някакъв документ, с който да се отрази липсата на задължения. За него не беше ясно точно от кого е получен въпросният sms - от оператора, от коректорската фирма или от ЧСИ. Той ни предостави и кореспонденция по електронна поща, която е водил с оператора. Изпитваше сериозно съмнение, че въпреки че в пряк текст в пощата си той е получил информация, че задължението е погасено напълно, се допускаше вероятността дългът да е продаден на коректорска фирма.

По този начин той наистина нямаше да има задължения към оператора, но тогава би могъл да има такъв към събирач на дългове. Нашето първоначално проучване достигна до информацията, че номерът, от който е получен есемесът, представлява споделен кратък номер, от който се изпращат кратки безплатни съобщения, доста често с рекламна цел.

Според нас беше ясно, че задължението беше заплатено напълно, но за сигурност на гражданина чрез официално писмо ще поискаме потвърждение от съответния оператор, нещо, което тепърва предстои, защото писменият сигнал пристигна при нас в края на 2023 година, а гражданинът успя да дойде при нас, за да изложи случая лично, на което той особено държеше, в края на месец януари 2024 г.".


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Klient-na-mobilen-operator-prekrati-predsrochno-dogovora-si-poluchi-zaplashitelen-esemes-2008009
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.