Нарекоха Пешеходния мост в Пловдив "срамен цирей" и "спрелият влак за Карлово"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:51 / 25.11.2023Коментари ()19301
© Plovdiv24.bg
"Аз и колегите от ППДБ в ОбС Пловдив започнахме да провеждаме консултации на тема Бюджет 2024 и една от приоритетните теми за нас е съдбата на Пешеходния мост. В тази връзка организираме разговори и с представители на Българската банка за развитие, която към момента е собственик на концесията на моста.

Много пъти сме коментирали, че важна за бъдещето за Пловдив е социализацията на река Марица, оформянето на паркови и пешеходни пространства около нея и задължително красив, модерен и открит Пешеходен мост", пише на профила си във Фейсбук новоизбраният зам.-председател на Общинския съвет Добромира Костова. И допълва:

"Аз лично наричам моста "Спрелият фургон“. Знам, че някои хора и медии му казват "Спрелият влак за Карлово“ и т.н., но аз не искам това недоразумение да бъде асоциирано с нещо положително като влак или жп транспорт, пък камо ли с родния град на Апостола.

Фургон си е на място. Фургон е с асоцииации за нещо грозно, остаряло и некачествено. Сегашният мост е срамен цирей за града ни и заслужава всякакви негативни определения.

Та за спрелия фургон:

- има сключен дългосрочен договор за концесия, от който остават още петнайсетина години. Годишната концесионна такса е умопомрачителните 12 000 лева. Т.е. толкова получава годишно Община Пловдив поради факта, че е било взето някога решение да се отдаде единствения пешеходен мост в града на концесия.

- От тази такса 12 000 на година дори бяха приспаднати 50% в две поредни години, заради кризата с Covid и дадената тогава възможност на всички концесионери в града да заявят отстъпка. Тогава съветниците на Демократична България гласувахме против тази отстъпка конкретно за Пешеходния мост, не защото нямаха желание да помогнем на бизнеса във времена на криза, а защото 12 000 на година така или иначе е много ниска такса за този обект.

- Броили сме магазините на моста, 60 са. Всеки един от тях плаща наем на концесионера, вероятно на пазарни цени за наеми на централна търговска улица.

- Колкото до концесионера, там нещата са по-сложни. Концесионерът е фалирал и Българската банка за развитие (ББР) в някакъв момент е станала собственик на концесията. За една банка е неспецифично да се занимава със стопанисване на търговски обект.

- Точно поради тази причина моментът е идеален да се направи опит да се прекрати концесията и същинското управление на моста да се върне в Община Пловдив. Банката няма интерес да управлява моста, тя търси финансова печалба и би била готова да продаде концесията веднага. Направили сме проучвания и прогнозираме сума в рамките на 4,5 милиона лева.

- 4,5 милиона лева, за да се върне владението на ключов обект в града е според мен целесъобразна сума, особено на фона на десетките милиони левове, които се харчат за далеч по-малко стратегически за Пловдив обекти.

- Разбира се, трябва да се направят подробни финансови анализи, за да видим дали всъщност не можем дори да прогнозираме печалба при хипотезата Общината да управлява моста от сега при сегашните условия до края на периода на концесията, за да бъде оправдана на 100% инвестиция от 4,5 милиона. Точно по тази причина продължаваме да организираме срещи с всички засегнати лица и институции, както и да анализираме наличната информация.

Много пловдивчани искаме от спрял фургон Мостът да се превърне в любимо място за рекреация, туризъм, бизнес и култура. Пловдив заслужава красив пешеходен мост от европейски тип.

В коментар добавям визуализации на "Капана Фест" и на Арх. Топалова, които са едни от изявените организации и общественици, работещи също по темата с Пешеходния мост".


Още по темата: общо новини по темата: 11
13.12.2023 »
13.12.2023 »
13.12.2023 »
08.12.2023 »
06.12.2023 »
05.12.2023 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Narekoha-Peshehodniya-most-v-Plovdiv-sramen-cirei-i-spreliyat-vlak-za-Karlovo-1909405
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.