Застрахователната система "Зелена карта" може да оскъпи "Гражданска отговорност" | ||||||
| ||||||
Новост е включването на чл. 506а в частта "Уреждане на отношенията между застрахователя по имуществена застраховка на увреденото лице и Гаранционния фонд". Според него "българските застрахователи са задължени автоматично и безусловно да правят преводи към претенции по настъпили събития, свързани с пътнотранспортни произшествия на коли, които са застраховани от български застрахователи и движещи се извън територията на Република България“. Международната автомобилна застраховка "Зелена карта" осигурява покритие на "Гражданска отговорност" на българските шофьори зад граница. У нас задължителната застраховка "Гражданска отговорност" покрива отговорността на шофьорите за вреди, причинени на територията на всичките 48 държави, членуващи в "Зелена карта". Заедно с полицата се издава сертификат "Зелена карта" без допълнителна такса или друго плащане, пише "Стандарт". Според застъпниците на промените в Кодекса на застраховането "ще се постигне гарантиране на точно и своевременно изпълнение на задълженията на застрахователите и НББАЗ в рамките на системата "Зелена карта“, съгласно изискванията на вътрешните правила на Съвета на бюрата. Създава се и правна възможност за предприемане на надзорни действия от страна на Комисията за финансов надзор в случай на неизпълнение на задълженията на застрахователите и на НББАЗ в рамките на системата "Зелена карта“. Единствено в България новият чл. 506а само неминуемо ще се отрази на крайния платец - потребителя на застрахователни услуги. В България има повече от 3,5 милиона автомобили, които плащат своята задължителна застраховка "Гражданска отговорност“, и ефектът от приемането на тази норма би довел до драстично увеличаване на цената за тези повече от 3,5 милиона автомобили. На 1 декември 2018 г. България беше поставена под мониторинг по “Зелена карта" на автомобилните застраховки заради влошаването на ликвидността и платежоспособността на сектора. |